Остра интоксикация при амфетамини

Новини за 19.05.2020

Тя прилича на отравянето с кокаин: доминират симпатикомиметичните явления.

Токсичността е различна според индивидуалния отговор и са известни смъртни случаи при поемане на ограничени количества.

Интоксикацията се характеризира с объркана хиперактивност, помрачение на съзнанието, страх и понякога сензорни илюзии.

Соматичните симптоми са много: артериална хипертония, ускорение на сърдечния ритъм /тахикардия/ и на дихателния ритъм /тахипнея/, хипертермия, изпотяване, мидриаза, коремни болки, гадене и повръщане.

Към картината се прибавят и психични прояви: остър делир, маниакални и параноидни състояния с агресивност.

Смърт може да настъпи от смущения в сърдечния ритъм, от тахикардия или от спазъм на съдовете/инфаркт/.

Бурни отравяния се наблюдават при хора, които пренасят пакетчета с амфетамини в храносмилателния тракт.

В такъв случай за няколко минути настъпва кома с възбуда, конвулсии, хипертермия и сърдечна смърт.

Виктория Викторова

 

Кратък линк

Още Новини